BEST OF 2023 - NAJLEPSZE POTRAWY I RESTAURACJE MINIONEGO ROKU

W 2023 wszyscy już zapomnieli o pandemii, ale nadeszła inflacja. I tak samo jak przybywało nowych lokali, tak wiele miejsc – nawet z wieloletnią historią – zamykało się ku rozpaczy klientów. W ciągu roku zmiany nadchodziły tak szybko, że kilka restauracji, które chciałam umieścić w tym rankingu, już po prostu nie istnieje. Spieszmy się więc doceniać te, które serwują nam pyszne jedzenie w miłej atmosferze i przyjemnych wnętrzach. Życzę Wam przyjemnego korzystania z mojego BEST OF 2023 i jeszcze smaczniejszego roku 2024!

 

 


NAJLEPSZA KUCHNIA WŁOSKA – LUPO PASTA FRESCA

Lupo to dowód na to, że miejsce modne wcale nie musi być przereklamowane. Zupełnie zrozumiałym jest, że ciężko tu o wolne stoliki - bo karmią tu nieziemsko. Ręcznie wyrabiane makarony i lekkie jak chmurka tiramisu to dopiero początek przygody. Do tego dochodzą pyszne drinki i naprawdę oryginalne pomysły na dania. Warto tu i bywać i jeść!

A recenzję z Lupo przeczytacie TUTAJ

 


 
NAJLEPSZA KUCHNIA POLSKA – LAS (LOKALNA ATRAKCJA STOLICY)

Można powiedzieć, że kategoria to trochę naciągana, bo w Lesie zjecie nie tylko polską kuchnię, ale to właśnie tam upolowałam najpyszniejsze pyzy z mięsem kaczki i odkrywczego tatara z topinamburu i kalafiora. Bo polskie dania z oryginalnym twistem są jeszcze lepsze! A to wszystko skąpane w kojącej zieleni – tak jak lubię. Dobre miejsce na randkę i nie tylko.

Pełną recenzję tego miejsca przeczytacie TUTAJ

 


 
NAJLEPSZA KUCHNIA KOREAŃSKA – JEJU KOREA

Przemysław Milanowski jest trochę jak król Midas – czego się gastronomicznie nie dotknie – zamienia w złoto. I tak też się stało z jego nowym pomysłem na restaurację z autentyczną kuchnią koreańską. Porcje są tu solidne, prawilnie pikantne i przepełnione smakiem. Po Yatta Ramenie i BBQ Ramen-ya to kolejny punkt, który obowiązkowo musicie odwiedzić!

Więcej szczegółów przeczytacie TUTAJ

 


 
NAJLEPSZA KUCHNIA UKRAIŃSKA – U SIÓSTR

Miejsce, do którego zdecydowanie za długo nie mogłam trafić. Jest tu przytulnie i domowo jak u ukochanej Babci ze Lwowa. Szuba, pielmieni czy ukraiński barszcz – wszystko jest na najwyższym poziomie smaku, w atmosferze ludowej i bez zadęcia. Dla takich miejsc witam naszych braci Ukraińców z otwartymi ramionami i proszę o więcej!

A więcej o restauracji TUTAJ

 



NAJLEPSZA KUCHNIA GRUZIŃSKA – GRUZINKA

W tym roku w wielu gruzińskich knajpach zawsze było coś do końca nie tak. Dopiero Gruzinka ugościła mnie smakowitościami od czekadełka do ostatniego dania. Zjecie tu potrawy zarówno tradycyjne jak i nieco unowocześnione, ale wszystko z polotem i aromatami jak z Gruzji (w której mam szczęście mieć kawałek rodziny). Koniecznie zamawiajcie chinkali, chaczapuri i wielki talerz przystawek pchali!

Szczegóły na temat Gruzinki znajdziecie TUTAJ

 


NAJLEPSZA KUCHNIA MEKSYKAŃSKA – PAPITO COCINA MEXICANA

Młodsza siostra Papito z Ursynowa kolejny raz podbiła moje smakowe kubeczki. Jest tu trochę zapożyczeń z kuchni tex-mex, ale wszystko świetnie przyprawione i po prostu pyszne. Porcje są sowite no i piłam tu najlepszego w tym roku drinka. A czy to nie idealna wisienka na torcie całej kolacji?

Więcej o Papito przeczytacie TUTAJ



NAJLEPSZA KUCHNIA WEGETARIAŃSKA/ WEGAŃSKA – PINK VEGAN

Znana wokalistka Lizzo wiedziała co robi zamawiając dania z Pink Vegan podczas swojego przyjazdu do Warszawy. Cokolwiek tu nie zamówicie jest bowiem tak zaskakująco sycące i tak pysznie skomponowane w składniki, że mucha nie siada. Ja za to z miłą chęcią przysiadłam z przyjaciółką na tarasie Pink Vegan i zanurzyłam się w te smaki – i to jako zadeklarowana fanka mięsa! Jeśli chcecie kogoś przekonać, że bycie wege nie wiąże się z żadnymi smakowymi kompromisami – to jest dobry adres!

Szczegóły na temat mojej wizyty TUTAJ




NAJLEPSZA PIZZA – SZEMBEKA 8


Mała niepozorna pizzeria neapolitańska, bez hałasu w social mediach, która jednak absolutnie na dużo hałasu zasługuje. Idealne ciasto, pyszne jakościowe dodatki, a przy tym ta niesamowita skromność i szacunek do produktu. Włosi byliby z nas dumni!

Więcej o Szembeka 8 TUTAJ



NAJLEPSZE SUSHI – KAISO SUSHI

Aż trudno uwierzyć, że najlepsze sushi jakie jadłam w tym roku to to, które mąż przywiózł mi z odbiorem własnym z dalekiego Radzymina. Nie wyglądało przez to jak wyjęte spod ręki sushimastera
😉, ale jak smakowało! Rozmowa z właścicielem tego przybytku to prawdziwa przyjemność – jest on prawdziwym fanatykiem japońskiej kuchni i dobrych składników i to naprawdę czuć na talerzu. Marzenie na przyszły rok? Kolejna restauracja Kaiso Sushi – tym razem na terenie Warszawy.

 A recenzję Kaiso Sushi znajdziecie TUTAJ



NAJLEPSZE KURCZAKI – KUREA

Że Kura robi najlepsze kurczaki w Stolicy to wiadomo już od dawna, ale gdy połączyła je jeszcze z kuchnią koreańską i ich flagowym produktem czyli Korean Fried Chicken to wyszedł nam majstersztyk. Bardzo oryginalne połączenia, koreańskie sosiki, prawdziwa pikanteria no i samo mięso – dobrej jakości, chrupiące z zewnątrz i soczyste w środku. Po prostu palce lizać!

Więcej o restauracji Kurea TUTAJ



NAJLEPSZY BURGER – ROGER THAT FOODS

Miejsce podobnie jak Kura znane i lubiane już od 5 lat. Tym razem nie tylko potwierdziło swoją klasę w kategorii idealnie wysmażonych na medium rare burgerów, ale również zaskoczyło nas cudownie rozpływającym się w ustach pulled porkiem – który zamawiałam po raz pierwszy. A nie można również zapomnieć o doskonałych loaded fries. Wyżerka na całego!

Recenzję z mojej wizyty w Rogerze znajdziecie TUTAJ




NAJLEPSZY KEBAB – SEWA


Reklamy topowych blogerów zrobiły swoje i wybrałam się do Sewy, choć na co dzień za wiele kebabów nie jadam. Ale gdyby robiono tylko takie, mogłabym jej jeść codziennie! Doskonały lawasz, cudownie pachnące i smakujące aromatem grilla mięso i świeże warzywa (żadnej rozmokłej surówki!) Absolutna kebabowa topka w Warszawie, jeśli nie nawet w całej Polsce.

A o wygranym kebabowym starciu Sewy przeczytacie TUTAJ




NAJLEPSZY STEK – YES BUTCHER!

Saska Kępa została absolutnie podbita przez najwyższej jakości mięso i to nie tylko wołowe. Bo w Yes Butcher urzekną Was też zupy i domowe przetwory, które można kupić na wynos. Tatarek i stek jest tu klasy superpremium i wart naprawdę wysokiej ceny. To była chyba najdroższa uczta całego roku, której ani przez sekundę nie żałuję!

A moją recenzję Yes Butcher przeczytacie TUTAJ



NAJLEPSZE ŚNIADANIE – WARBURGER

Sama się sobie dziwię, że umieściłam tu burgerownię, ale tak – karta śniadaniowa Warburgera była bardzo różnorodna i rozgrzała moje kochające kanapki serduszko. Od grillowanego pomidora, przez jajecznicę z awokado, do chrupiącego boczku – wszystkie dodatki w bogatej karcie śniadaniowej sprawdziły się w pełni. A część z nich jest do tego podana na rzemieślniczych chlebach z piekarni Będzie Dobrze. Czego chcieć więcej?

Recenzję karty śniadaniowej w Warburger znajdziecie TUTAJ



NAJLEPSZY FOOD TRUCK – PLYNDZE

Jadłam już w życiu w tylu żarciowozach, że myślałam, że już nic mnie nie zaskoczy. A tu pojawiło się Plyndze i zachwyciło mnie plackami ziemniaczanymi, których…nie znoszę. Tak tak, ten truck kompletnie odczarował mi placki. A to, że najbardziej zasmakowały mi te ze śledziami, śmietaną i karmelizowaną cebulą to już jakaś herezja. Kocham taką odwagę, kocham takie herezje i trzymam kciuki za dalsze sukcesy!

O plackach z Plyndze przeczytacie TUTAJ



NAJLEPSZA CUKIERNIA – SWEETNESS

Jestem ich wierną fanką z kartą pieczątkową do zbierania punktów za zamówienia. Kocham ich torty, monoporcje (takie piękne!), croissanty (ten o smaku kinder bueno to grzech niemożliwy) i pączki. A do domu stale kupuję domowe pasty orzechowe. Oni po prostu nie mają słabych punktów, za to do nich zdecydowanie można mieć słabość!

O Sweetness więcej przeczytacie TUTAJ



NAJLEPSZA KAWIARNIA – USAGI CAFE

Zaznaczę od razu – nie jestem kawoszem, nie znam się na ziarnach, nie wiem co to drip i jak działa aeropress. Kawiarnie oceniam za klimat i smak nie tylko kawy, ale i jedzenia lub innych napojów na bazie kawy. A jako zapalona fanka mang i Czarodziejki z Księżyca z miejsca zakochałam się w Usagi Cafe. Ten kawaii klimat i śliczne zwierzątka w napojach…A do tego pyszne japońskie słodkości i to całkowicie wegańskie! Przepadłam z kretesem…

O Usagi Cafe szczegółowo TUTAJ



Gratuluję wszystkim wymienionym i trzymam kciuki za ogrom klientów i dalszy tak znakomity poziom! Smakowitego roku 2024 wszystkim!

 

Komentarze

  1. Spoko Sprawdzę niektóre miejsca o których nie słyszałem. Uważam , ze jesteś jedna z osób które polecają miejsca bo tak uważają a nie dla pieniędzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Ostrzu Języka16 stycznia 2024 23:44

      Bardzo dziękuję. Jestem zawsze szczera i nieprzekupna we wszystkich opiniach <3

      Usuń

Prześlij komentarz

Popular Posts